Algemene voorwaarden
1. Betaling
2. Aansprakelijkheid
3. Kwalitatieve zorg
4. Praktisch
5. Privacy
- Afspraken die niet kunnen worden nagekomen door de patiënt dienen uiterlijk 24 uur voor aanvang van de behandeling door hem/haar te worden afgezegd. Bij geen gehoor of buiten openingstijden kunt u een voicemail inspreken of een e-mail sturen. Bij het niet afzeggen binnen de gestelde termijn, behoudt praktijk Twist zich het recht om 100% van het bijbehorende tarief van de niet nagekomen afspraak bij de patiënt in rekening te brengen.
- De factuur dient binnen de termijn van 30 kalenderdagen betaald te worden.
- Bij niet-betaling op de vervaldag (of 30 dagen na factuurdatum) is de klant van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een intrest verschuldigd aan 1% per maand
- Daarenboven zal bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de schuld op de vervaldag van rechtswege en zonder ingebrekestelling een forfaitaire vergoeding verschuldigd zijn van 10% op het factuurbedrag, met een minimum van 50 EUR per factuur.
- Bij een gehele of niet-betaling van een aanmaning wordt de interestvoet omhoog getrokken tot 10% per maand, startende vanaf de datum van de aanmaning.
- Elk bezwaar moet geschieden binnen de acht dagen na levering of na factuurdatum. Het dient te gebeuren per aangetekende brief en moet gemotiveerd zijn. Bij gebrek aan bezwaar binnen de gestelde termijn wordt de factuur geacht te zijn aanvaard.
- Voor alle geschillen zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement van de verkoper bevoegdAansprakelijkheid
2. Aansprakelijkheid
- De praktijk is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal van eigendommen in het gebouw of binnen de directe omgeving van dit gebouw.
3. Kwalitatieve zorg
- Om het optimale effect uit de behandeling te kunnen halen, is het noodzakelijk dat de patiënt medewerking verleent en de behandelaar voorziet van alle informatie aangaande de (medische) achtergrond van de klachten.
- Tijdens de behandeling is er ruimte voor al uw vragen, opmerkingen en veranderingen over uw klachten. Informeer ons over uw ongemakken die u thuis, op school, op het werk of tijdens het sporten ondervindt. Deze informatie geeft ons inzicht in uw aandoening / problemen. Zo kunnen wij u beter van dienst zijn.
- Tracht de adviezen, ter ondersteuning van de gestelde behandeldoelen serieus te nemen en op te volgen.
4. Praktisch
- Wanneer u onze praktijk bezoekt op het moment van uw afspraak kan u direct plaats nemen in onze wachtkamer, u wordt daar door de therapeut opgehaald. U hoeft zich niet vooraf aan te melden.
- Graag uw begrip als u even moet wachten, soms vraagt een behandeling meer tijd dan gepland, we proberen wachttijden te vermijden.
- Indien de patiënt dat wenst, kan beëindiging van de behandeling te allen tijde geschieden. De behandelaar zal dan als het mogelijk is, advies geven en/of verwijzen naar een (huis)arts of andere hulpverlener.
- Tijdens intake of evaluatie kan er beeldmateriaal worden gemaakt van uw zoon/dochter. Indien u dit niet wenst, gelieve ons hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen.
5. Privacy
- Uw privacy is beschermd volgens de GDPR richtlijnen gezien, wij (evenals eventuele waarnemers, stagiaires of deelnemers van een multidisciplinair overleg) zijn gebonden aan het beroepsgeheim. De registratie van uw persoonlijke en medische gegevens zijn er om een (para)medisch kwalitatieve zorg te kunnen bieden.